fredag 10 september 2010

Läskigt

Ja det har vart en rätt så jobbig vecka.

Allt började i söndags. Vi märkte att Max va febrig och J ringde jobbet för att va hemma under måndagen för att se om det bara va tillfälligt.
På morgonen så hade han inte så extrem feber men tillräckligt för att J skulle va hemma.
Jag drog till skolan. Hade fotografering till ID-kortet och sen skulle jag fara och kolla synen.
Efter jag kollat synen så ringde jag hem och kolla hur det gick. Max va lessen och ville inte äta men det gick ändå bra.
Jag drog tillbaka till skolan och hade KTC övningar och när jag kom ut därifrån så ringde J.
Han och Max va påväg in på akuten med ambulansen. Usch vicken otäck känsla jag fick i magen.
Jag cyklade direkt till akuten och väntade på att ambulansen skulle komma in.
När ambulansen kom så hörde jag bara nån som grät och sa mamma hela tiden.
Han va alldeles blodig och jag blev lite rädd. Försökte att hålla mig lugn så Max inte skulle bli mer rädd. Gick väl sådär men lite lugn va jag nog.

Fick förklarat för mig att Max hade fått en feberkramp och hade bitit sig i läppen så det hade blött ganska mycket.
Sen såg de att han hade blåsor i hela munnen så de tog ett streptokocker test, men det va negativt och de tog även ett herpesprov men det har vi inte fått svar på ännu. Ska ringa idag igen och kanske få nått svar på vad det är.

Men idag har vi gjort många framsteg. Imorse så åt han en halv flaska välling och nyss fick jag i honom en hel flaska välling. Det har vart det värsta att min lilla kille som alltid ätit så mycket inte kunnat äta hela veckan. Ganska frustrerande för en liten kille som inte förstår varför det gör så ont när han äter.

Han har sovit rätt så kasst när han inte fått äta nått. Och vi har sovit rätt så kasst när han inte sovit.

Men förhoppningsvis så är vi på bättringsvägen och kanske att Max får komma tillbaka till dagis nästa vecka. Tur att jag bara har tis och
Torsdag på skolan. Och endast tbc-test på måndag.

Nä om man skulle försöka läsa lite :) är lite svårt med en kille som vill ha ens uppmärksamhet hela tiden.

-over and out-


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar