fredag 24 september 2010

Lite blandat

Ja idag har jag fått lite läsning gjord. Är ledig så då bar det antingen läsning eller städning som var alternativen så då kändes läsningen mer aktuell.

Snart ska lilleman hämtas på dagis. Han älskar verkligen att va där. Det verkar då så. Imorse så tog han en av småkillarnas han och skulle iväg och leka. Han ville inte att jag skulle med idag. De är så gulliga. Får se om jag får hem han idag. Brukar va en svår uppgift för det mesta.

Sen är det ganska slut med nappen nu. Enda gångerna han har den är när dagisfröknarna glömt att han inte ska ha den. Det är svårt att informera om det när alla inte är där samtidigt. Men det gör inget. Han har den aldrig hemma. Såå himla skönt det är när man ska lägga han och man inte behöver riva upp halva lägenheten för att hitta nappen. Ett stort plus :)

Nyss såg jag ett träd flytta på sig. Såg lite underligt ur eftersom jag inte såg grävaren som höll i den. Haha. Ja det är mycket som händer nu utanför när de typ grävt upp hela backenvägen brevid oss.
Det som är negativt är att all trafik går nu förbi nedanför på den lilla vägen som vi går varje dag till dagis.
Tur att Max är duktig på att hålla i handen när det kommer bilar så nu går han och håller i handen hela vägen eftersom det typ alltid kommer en bil.

Nä nu ska jag gå till dagis.

-over and out-


- Bloggar från min iPhone

1 kommentar:

  1. Hur kändes det nu när ni skulle skola in Max på dagis? Kändes det som att det var en bra ålder? Henry kommer vara ungefär 2 mån yngre bara när det blir dags för dagis. Jag var på en information om förskolan och dagmammor häromdagen och då sa hon som jobbar som dagisfröken att det är lättare att skola in ju yngre dom är. Dom blir mer och mer medvetna när dom blir äldre. Medveten om att mamma går och sånt.

    SvaraRadera